Storytelling is iets wat
de mens van nature doet. Storytelling is essentieel voor het menselijk leven.
Het geeft mensen betekenis aan hun bestaan. Met storytelling kunnen ze kennis
doorgeven, gedrag leren en hun geschiedenis en toekomst begrijpen. Iedereen is
een storyteller, maar wie zijn visie en strategie wilt uitdragen naar een
relevante doelgroep, moet wel een krachtig en effectief verhaal hebben.
Hieronder ga ik een reclame beschrijven die gebruik maakt van storytelling. Het
gaat over een reclame van 'Pfizer' en hun slogan is: “Working together for a
healthier world”.
Het verhaal begint met een jongen die in de
avond buiten is. Hij lijkt op iemand die rellen zou kunnen schoppen. Hij pakt
zijn graffiti bus en spuit de muren vol. Je ziet alleen nog niet duidelijk wat
hij spuit. Wanneer het al bijna ochtend is, gaat hij naar huis. Eenmaal binnen,
kijkt zijn moeder naar haar horloge en kijkt teleurgesteld naar hem. Hij kijkt
haar aan en pakt een vaas gevuld met bloemen. Hij komt een kamer binnen en legt
de vaas daar neer. In de kamer ligt zijn zieke zusje. De jongen (rol= broer) opent het gordijn van
de kamer van zijn zusje, zijn zusje komt een klein beetje overeind en de moeder
komt de kamer binnen. Wanneer ze uit het raam kijken zien ze bloemen en een
tekst staan waarop staat: “Be Brave”.
Aan het einde van de reclame zie je een tekst waarop staat : “Sometimes it takes more than medication”. Deze tekst draagt een boodschap met zich mee. Soms is het meer dan alleen je medicijnen innemen, je moet ook dapper en sterk blijven.
Aan het einde van de reclame zie je een tekst waarop staat : “Sometimes it takes more than medication”. Deze tekst draagt een boodschap met zich mee. Soms is het meer dan alleen je medicijnen innemen, je moet ook dapper en sterk blijven.
Bronvermelding:
Geen opmerkingen:
Een reactie posten